Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

Προγραμματισμός γευμάτων!

Γεια σας
Σήμερα θα σας μιλήσω για το πως προγραμματίζω τα γεύματά της οικογένειας . 
Βέβαια, θα μου πεις τα έχουμε ξανακούσει, μας τα είπαν κι άλλοι, αλλά νομίζω οτι κάθε νοικοκυρά σίγουρα θα έχει να προσθέσει κάτι μοναδικό και ξεχωριστό που ίσως να βοηθήσει!
Λοιπόν η δική μου σειρά είναι η εξής :
Συνήθως το κάνω κάθε τέλος μήνα (αφού έχω φτιάξει το ημερολόγιο τοίχου), γιατί προγραμματίζω τα γεύματα για τον επόμενο μήνα. 
1ο βήμα:  Έλεγχος και καταγραφή τι έχω στην κατάψυξη και στο ντουλάπι τροφίμων.
2ο βήμα: Ρωτάω όλα τα μέλη της οικογένειας αν θέλουν κάποιο ιδιαίτερο φαγητό να τους φτιάξω. Επίσης βλέπω το ημερολόγιο τοίχου αν υπάρχουν γιορτές γενέθλια και το σημειωματάριο μου  αν έχω σημειώσει κάποια συνταγή που θέλουμε να δοκιμάσουμε.
3ο βήμα: Πάντα ακολουθώ τον "μπούσουλα" μου, που είναι το είδος φαγητού ανά ημέρα δηλαδή: 
Δευτέρα: λαδερά/σούπες, 
Τρίτη: πουλερικά, 
Τετάρτη: όσπρια, 
Πέμπτη: ζυμαρικά, 
Παρασκευή: περισσεύματα και μια πιτούλα (έτοιμες εμπορίου), 
Σάββατο: ψάρια
Κυριακή: κρεατικά
4ο βήμα: τα καταγράφω σε ένα εκτυπώσιμο, αλλά για οικονομία, το έχω ντύσει σε μια διαφάνεια και γράφω απ΄έξω με μαρκαδόρο (που σβήνει εύκολα με αλκοολούχο λοσιόν).
5ο βήμα: σκέφτομαι γλυκά, σνακ και βραδινά γεύματα ή ακόμα και για το Σάββατο βράδάκι που το ρίχνουμε και λίγο έξω (στο ανθυγιεινό εννοώ). 

Έτσι γράφω στην λίστα με τα ψώνια: τα κρέατα του μήνα, τα προϊόντα για το ντουλάπι (όσπρια, ρύζια, αλεύρια κλπ), τα προϊόντα για την κατάψυξη (π.χ. αρακά). 

Φροντίζω το πρώτο σούπερ μάρκετ του μήνα να έχει τρόφιμα και αντίστοιχα  απορρυπαντικά - χαρτικά- είδη περιποίησης, για όλο το μήνα.  
Κάθε βδομάδα ψωνίζω μόνο στην λαική τα φρέσκα φρούτα-λαχανικά,  και στο μάρκετ της γειτονιάς τα γάλακτοκομικά.
Ακόμα και σε ορισμένα λαχανικά όταν βρω "ωραία" π.χ. μαϊντανό θα το πλύνω θα το στεγνώσω πολύ καλά, θα το ψιλοκόψω και θα το βάλω στην κατάψυξη. 

Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνω να μη μου λείπει κάτι (και να τρέχω τελευταία στιγμή), να είμαι μέσα στον προϋπολογισμό  μου, καθώς και να ακολουθώ για την οικογένεια έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής.  Αλλά και κάτι να πάει στραβά, δε πειράζει (άνθρωποι είμαστε) έχεις ήδη οργανώσει όλο τον μήνα. Πάντως εγώ απορώ με αυτούς που προγραμματίζουν μόνο τις επόμενες 2,3 ημέρες (;) ή που σκέφτονται τι θα μαγειρέψουν μόλις ξυπνήσουν το πρωί 😊(εντάξει αν δεν έχεις παιδιά και ζεις μόνος/μόνη... ίσως).  Παλιά έτσι έκανα κι εγώ.. Μόλις έκανα παιδιά, άρχιζα να οργανώνω την εβδομάδα και τώρα ο μήνας μου φαίνεται πανεύκολο. 
Δεν είναι κάθόλου κουραστικό μη σας φοβίζει, θέλει λίγα λεπτά μόνο για την καταγραφή. 

Όλα για μένα, βασίζονται στην σωστή οργάνωση!!
Ελπίζω να είπα κάτι καινούργιο και να βοήθησα!

Φιλιά Ε. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάκι;;